Selasa, 25 Ogos 2015

kepentingan kalsium

Ostematrix Shaklee mengandungi Kalsium, Magnesium,Vitamin D... Pilihlah supplement kalsium yang ada mengandungi Vitamin D dan Magnesium untuk penyerapan yang sempurna. 


Kalsium bukan sahaja membina tulang dan gigi, malah ia membantu menetapkan ritma jantung, menyelesaikan masalah insomnia, membantu pengaliran gizi masuk dan keluar daripada membran, dan membantu dalam pembekuan darah. Kalsium juga sangat diperlukan dalam mempertahankan fungsi saraf dan otot, serta buah pinggang. Ia juga mengurangkan kadar kolesterol dalam darah.
Magnesium pula penting untuk metabolisma kalsium. Ia membantu untuk mengelakkan pembuluh darah menjadi kejang, salah satu punca yang dipercayai penyebab migrain. Satu kajian telah dibuat ke atas Magnesium, dan didapati ia membantu mengurangkan sakit kepala migrain dan mengurangkan frekuensinya.
Vitamin D pula penting untuk penyerapan kalsium. Kalsium yang tiada vitamin D tidak boleh diserap oleh tubuh, dan boleh tertinggal sebagai batu dalam ginjal atau pundi kencing...

Keperluan badan memerlukan 1000mg kalsium setiap hari. yang selalu kita diajar sejak dari bangku sekolah kalsium penting untuk tulang dan gigi yang kuat... tapi cikgu lupa nak ajar yang kalsium juga penting untuk membina sel darahTahukah anda sel Darah merah lah bertukar menjadi susu putih untuk susu ibu. 
KEPERLUAN KALSIUM BERDASARKAN UMUR


Jika kalian memang mengamalkan pengambilan kalsium tablet, pastikan ianya mengandungi bukan sahaja kalsium karbonat namun adalah baik jika adanya kehadiran kalsium nitrat yang memudahkan pencernaan dalam tubuh. 

Seorang pakar nutrisi memaklumkan ... 
Ketika seorang wanita itu hamil maka dia memerlukan 400mg lebih kalsium harian dan semasa penyusuan dia memerlukan lebih 300mg.


 Osteomatrik sebagai milk booster untuk ibu menyusu

 Osteomatrik membantu ibu menyusu & ibu mengandung


Berminat? 
HUBUNGI SAYA
syuhada ishak 
019 751 6020 

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

terima kasih

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Terima Kasih Di Atas Sokongan Anda Kepada Bisness Kecil Saya. Sangat Bermakna dan Syukur Dipertemukan Di Alam Yang Luas Ini. Semoga Allah s.w.t Membalasnya.

Shaklee sentiasa selamat, berkesan dan semulajadi