Isnin, 2 Mac 2015

Zink

Manfaat utama yang anda boleh dapat dari Zinc Complex

~ MENGAKTIFKAN 200 JENIS ENZIM - zinc berkebolehan menggabung DNA,RNA dan protin, seterusnya merangsang regenerasi sel. ia juga mengaktifkan lebih 200 jenis enzimdidalam tubuh kita untuk memelihara metabolisma gigi dan pertumbuhan para remaja.

~ MEMBENTUK KOLAGEN - membantu pembentukan protin dan kolagen untuk pertumbuhan dan perkembangan kulit, kuku dan organ.

~ MEMPERBAIKI DIABETES - membantu pengeluaran insulin, mengekalkan fungsi insulin, seterusnya memperbaiki diabetes.

~ BINTIK PUTUH DIKUKU - bintik putih dikuku adalah tanda defisiensi zinc, yang boleh menyebabkan anemia, lemah penglihatan dan lemah daya penglihatan.

~ MEMPERTINGKATKAN SISTEM IMUN - membantu pengeluaran kelenjar thymus. Kelenjar thymus mempertingkatkan sistem imun dengan pengeluaran T-cells untuk menentang kanser dan hilan infeksi penyakit.

~ MEMPERCEPATKAN PENYEMBUHAN LUKA - mempercepatkan penyembuhan luka dalaman dan luaran, penyembuhan selepas pembedahan, memperbaiki alergi dan bintik dikulit. (hancurkan zinc dan tabur keatas luka untuk mempercepatkan pemulihan luka)

~ MEMPERBAIKI MASALAH PROSTAT - melindungi kesiahatn prostat, menyembuhkan dan memperbaiki benign prostatomegaly dan keadaan kerap kencing. Kajian menunjukkan pengambilan harian zinc dapat mengurangkan protatomegaly/pembengkakan prostat 70%

~ KEMAMPUAN SEKS LELAKI - pengambilan zinc dalam jangka masa panjang mampu memperbaiki kemampuan seks lelaki, impoten, meninggikan kiraan sperma, zinc secukupnya penting untuk keupayaan seks yang bertenaga.

~ OVULASI WANITA - Wanita memerlukan zinc untuk ovulasi. zinc juga membanu penguncupan uterus mengembalikan ketahanannya.

~ MEMPERBAIKI RADANG KULIT - kajian menunjukkan pengambilan zin 4-8 tablet akan memperbaiki radang kulit seperti anke dan jerawat.

~ MENGEKALKAN DERIA BAU - untuk mengekalkan deria bau yang sihat dan sensitive (rasa dan bau)

* ZINC ADALAH KHAZANAH LELAKI - zinc didalam prostat lelaki 10 kali ganda dari organ lain.zinc memainkan peranan yang penting dalam organ seks lelaki. Defisiensi yang serius akan mengakibatkan masalah seperti kematangan organ seks yang lambat, impoten, perkembangan yang kecil atau pincang pada testikal, kiraan sperma  yang rendah , kemerosotan fungsi seksual, penuaan pra matang dan gugur rambut. Oleh yang demikian zinc diperlukan oleh remaja hingga ke usia tua.

Syuhada Ishak
019 7516020

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

terima kasih

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Terima Kasih Di Atas Sokongan Anda Kepada Bisness Kecil Saya. Sangat Bermakna dan Syukur Dipertemukan Di Alam Yang Luas Ini. Semoga Allah s.w.t Membalasnya.

Shaklee sentiasa selamat, berkesan dan semulajadi