Khamis, 17 September 2015

ESP-PROTIN YANG KITA PERLUKAN

Energising Soy Protein (ESP) ini diiktiraf seluruh dunia dengan mempunyai kajian klinikal yang sangat ekstensif dan komprehensif serta memiliki kualiti protein yang tinggi yang pernah dihasilkan. 

Kacang soya yang digunakan oleh Shaklee hanya mengandungi "non-GMO' (non-Gemetically Modified Organism) yang mana ia diproses pada kadar suhu yang rendah. 

Tambahan pula, setiap 850g (1 canister ESP) dihasilkan daripada 30kg kacang soya dan memberikan sumber tenaga segera dan boleh bertahan lama. That's  why ESP ni saya syorkan untuk org yang nak kurus,sebab segelas ESP ni mampu buat anda kenyang sehingga 8 jam...

Energising Soy Protein dari Shaklee ini merupakan satu-satunya produk di dalam pasaran yang menjamin penyediaan 9 asid amino penting yang tidak dapat dihasilkan oleh tubuh badan manusia. 

Ia turut diperkaya dengan sumber vitamin dan 4 sumber mineral. Sangat sesuai untuk semua peringkat umur - tua atau muda. Manakala, kandungan Indeks Glisemik (G.I) yang rendah iaitu 39, menjadikan ia sangat sesuai bagi penghidap KENCING MANIS.

  • Awet muda - Asid amino penting untuk membina otot, kuku, rambut, darah, organ, kulit,  dan lain-lain. Pengambilan yang kerap adalah kunci kepada awet muda.
  • Baik untuk hormon - kacang soya adalah satu-satunya tumbuhan yang kaya dengan isoflavones, yang berfungsi seperti hormon wanita. Ia membantu merendahkan paras kolesterol, mencegah osteoporosis dan risiko sakit jantung
  • Baik untuk prostat - Genistein yang terkandung dalam kacang soya terbukti keupayaannya mengekang pertumbuhan dan perebakan sel kanser. Ia memusnahkan radikal bebas di dalam sel badan sebelum ia menukarkan sel DNA kepada sel kanser. Ia juga sangat baik dalam pemulihan uterus, ovari, menopaus dan pembesaran prostat.
  • Kulit remaja - Merangsang pembentukan semula kulit dan otot, percepat sembuhan luka dan mengurangkan kesan parut. 
  • Pembekal Tenaga - Membekal tenaga dengan segera dan meningkatka sistem imun, maka ia baik untuk mengekalkan tenaga dengan lebih lama, mencegah migrain, insomnia dan tekanan
  • Membaiki pigmentasi - membaiki masalah rambut seperti beruban dan rambut gugur, membaiki masalah pigmentasi, kedutan dan garis-garis halus di kulit
  • Membaiki memori - meningkatkan kualiti memori, vitaliti, dorongan seksual dan rangsangan.

Korang tau tak...

Sumber protin lain cepat termusnah kerana suhu tinggi seperti menggoreng atau memasak.  
Kenapa pilih soya: 


*** setiap hari kita makan lauk-pauk seperti ikan, daging, telur, kekacang dan banyak lagi yang mengandungi sumber protein,tapi TAHUKAH ANDA sumber protein cepat musnah apabila terkena suhu tinggi... ---> goreng ikan..


So berapa banyak protein yang tinggal??? pengambilan ESP mampu menggantikan sumber PROTEIN BERKUALTI untuk keperluan tubuh...


Syuhada Ishak
019 751 6020 

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

terima kasih

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Terima Kasih Di Atas Sokongan Anda Kepada Bisness Kecil Saya. Sangat Bermakna dan Syukur Dipertemukan Di Alam Yang Luas Ini. Semoga Allah s.w.t Membalasnya.

Shaklee sentiasa selamat, berkesan dan semulajadi